Deklaracja dostępności
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Chełmie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.Deklaracja dostępności dotyczy strony http://strazchelm.pl.
Data publikacji strony internetowej: 7 września 2016 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31 marca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Zamieszczone na stronie filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, pochodzą z innych źródeł, mają tylko charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Treści nieobjęte przepisami
Zamieszczone na stronie informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 21 września 2020 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. W prawym górnym rogu strony komendy, zainstalowana jest wtyczka ułatwiająca dostęp do strony osobom ze szczególnymi potrzebami tj. opcja: powiększ tekst, pomniejsz tekst, skala szarości, wysoki kontrast, odwrócony kontrast, podświetlenie tła, podkreśl linki, czytelna czcionka.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Przemysław Watras – mejlowo km_chelm@straz.lublin.pl lub telefonicznie 825653428.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Chełmie,
Adres: ul. Prym. S. Wyszyńskiego 2B,
mejl: km_chelm@straz.lublin.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Chełmie
ul. Prym. S. Wyszyńskiego 2B
22-100 Chełm
Wejście do KM PSP w Chełmie znajduje się od ulicy Prym. S. Wyszyńskiego. Przy wejściu do Komendy znajduje się wideodomofon.
Istnieje możliwość obsługi interesantów bez konieczności przemieszczania się wewnątrz budynku. Po wejściu do budynku znajduje się wyodrębnione miejsce, przy którym istnieje możliwość obsługi osoby ze szczególnymi potrzebami.
Jednocześnie, w przypadkach konieczności bezpośredniego kontaktu z pracownikami merytorycznymi, taki pracownik we wskazanym wyżej miejscu udziela wszelkich niezbędnych informacji celem kompleksowego załatwienia sprawy.
Przed budynkiem Komendy jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: http://www.strazchelm.pl/wp-content/uploads/2021/09/Wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci.docx
Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): http://www.strazchelm.pl/wp-content/uploads/2021/09/tekst_etr.pdf
Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://www.youtube.com/watch?v=z3aS4F0HHws
Aktualny raport z zapewnienia dostępności: http://www.strazchelm.pl/wp-content/uploads/2025/05/raport-rzd-2024.pdf
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI W JĘZYKU MOGOWYM
RAPORT O STANIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI 2025
aktualizacja: 31.03.2025 r.